Miło nam poinformować iż w dniach 2-10 sierpnia, w Poznaniu odbędą się nauki Jego Eminencji Desi Rinpocze.
Desi Rinpocze jest szóstą inkarnacją Desi Sangdzie Gjatso, który był regentem V Dalajlamy. Współczesny Desi Rinpocze studiował na klasztornym uniwersytecie Drepung Loseling oraz ukończył studia tantryczne na Gyurme Tantric University. Obecnie Rinpocze zajmuje się klasztorem szkoły gelug w Dehradun (Indie) oraz w Singapurze. Pracował w biurze Jego Świątobliwości Dalajlamy w Dharamshali, a obecnie na osobistą prośbę Dalajlamy udziela nauk w Polsce.
PROGRAM
Spotkania odbywają się w ośrodku Taszi Czie Ling, przy ul. Miastkowskiej 83 w Poznaniu. Kontakt: Włodek e-mail:vpp@go2.pl
UWAGA!! Spotkanie w środę, 6 sierpnia w świątyni Engakuin, ul. Głęboka 6
2-3 sierpnia, Sobota/Niedziela WIELKA INICJACJA JAMANTAKI
Sobota godz. 18.00 Część przygotowawcza.
Niedziela godz. 12.00-19.00 Główna część inicjacji
Jamantaka jest gniewną emanacją bodhisattwy Mandziuśriego, który - powodowany współczuciem - przejawił się w niezwykle potężnej i przerażającej formie, aby pokonać wszystkie bez wyjątku demony, łącznie z Panem Śmierci - Jamą. Na zwyczajnym poziomie błogosławieństwo Jamantaki przynosi wzrost mądrości i długie życie. Na poziomie ostatecznym, dzięki mocy usuwania wszystkich przeszkód, umożliwia szybki rozwój na ścieżce i szybkie osiąganie rezultatów. Praktyka Jamantaki jest podstawą wielu rytuałów, a także bramą fazy spełniającej i praktyk strażników. JE Desi Rinpocze należał do głównej linii przekazu. Dzięki błogosławieństwu jego linii, nauki Jamantaki rozwijają się w Polsce od 2012 roku. Stopniowo udzielane są wyjaśnienia i tłumaczone teksty do praktyki.
Udzielona będzie, należąca do Maha Anuttara Joga Tantry, inicjacja jednej głównej formy Dordże Dzigdzie Pało Cigpa, która - łatwa do opanowania i przynosząca szybkie rezultaty - tradycyjnie była praktyką joginów i ludzi świeckich. Otrzymanie tej abhiszeki pozwala na praktykowanie innych form Jamantaki, w tym mandali 13 bóstw.
Rozbudowany rytuał abhiszeki trwa dwa dni. Pierwszy dzień to uzyskanie błogosławieństwa i ochrony, poznanie swojej rodziny buddy, instrukcje do badania snów i zasianie nasion urzeczywistnia w formie Jamantaki. Drugi dzień - to stopniowe budzenie prawdziwej natury praktykującego i jego związków z wszystkimi rodzinami buddy.
Rinpocze zezwala na uczestniczenie w abhiszece tylko podczas drugiego dnia, natomiast zalecane jest uczestniczenie w całości przekazu - w sobotę i w niedzielę. Do uczestnictwa we wszystkich Abhiszekach wymagane jest wcześniejsze przejście przez ceremonię buddyjskiego schronienia. Możliwe jest przyjęcie schronienia u JE Desi Rinpocze.
4 sierpnia, Poniedziałek - Dzień Buddy Medycyny godz. 18.00
1. Rytuał Kago w oparciu o praktykę Jamantaki.
2. Abhiszeka Buddy Medycyny
Ka-go (bka-sgos) to jeden z popularnych uzdrawiających rytuałów, polegający na oczyszczeniu negatywności ciała i nałożeniu wadżra ochrony. Rinpocze przeprowadzi rytuał w oparciu o praktykę Jamantaki, ale nie jest konieczne wcześniejsze przyjęcie abhiszeki, ani buddyjskiego schronienia.
Budda Medycyny, „Lekarz król, który leczy wszystkie choroby w kolorze lapis lazuli”, to uzdrawiający aspekt Buddy. Przejawia się w mandali ośmiu Buddów, a jego mantra ma właściwość uśmierzania bólu i leczenia chorób.
Można uczestniczyć tylko w Ka-go.
5 sierpnia, Wtorek godz. 18.00
1. Rytuał Lu-dzong barche kynsel
2. Nauki z cyklu Jamantaki - Instrukcje do odosobnienia
Lu-dzong Barcze Kynsel - to rytuał oczyszczający negatywną karmę i spłacający długi karmiczne i - dzięki temu - usuwający przeszkody. Rinpocze przeprowadzi rytuał w oparciu o praktykę Jamantaki, ale nie jest konieczne wcześniejsze przyjęcie abhiszeki, ani buddyjskiego schronienia. Można uczestniczyć tylko w tym rytuale.
Nauki z cyklu Jamantaki - wyłącznie dla osób, które przyjęły abhiszekę. Na podstawie instrukcji, które Pabonka Deczen Nyingpo przesłał swojemu przyjacielowi, ministrowi rządu tybetańskiego. Nauki te umożliwiły mu rozwój i kontynuowanie praktyki pomimo wielu obowiązków i ciągłego braku czasu. Zawierają wiele szczegółowych instrukcji - do podporządkowania miejsca, zbudowania ochrony, ofiarowania przygotowawczych torm, szczególne praktyki w pierwszej i ostatniej sesji itp.
6 sierpnia, Środa, Dzień Guru Rinpocze, godz. 18.00
SPOTKANIE W SIEDZIBIE MISJI BUDDYJSKIEJ, W ŚWIĄTYNI ENGAKUIN ul. Głęboka 6
1. Ofiarowanie Tsogu
2. Lung i wprowadzenie do modlitwy Yonten Zhirgyurma
Tsog. Ofiarowany będzie krótki tsog Jamantaki „Festiwal radości”, zwany również wewnętrzną pudżą ognia, przynoszący oczyszczenie samaja i nagromadzenie zasługi. Na Tsog tradycyjnie przynosi się jedzenie i napoje.
Yonten Zhirgyurma - podstawa dobrych właściwości. To modlitwa streszczająca Lam-rim, stopniową ścieżkę. Rinpocze udzieli lungu i krótkiego wyjaśnienia w nawiązaniu do rozpoczętego w tym roku, w świątyni Engakuin, cyklu wykładów o Lam-rim .
7 sierpnia, czwartek, godz. 18:00
Nauki z cyklu Jamantaki - Nauki dotyczące ofiarowania tsogu „Festiwal radości”.
Nauki z cyklu Jamantaki - Nauki dotyczące samoinicjacji.
Nauki z cyklu Jamantaki - wyłącznie dla osób, które przyjęły abhiszekę.
8 sierpnia, piątek, godz. 18:00
Nauki z cyklu Jamantaki - Tro-cu, „Dziesięciu gniewnych” - mantry i instrukcje związane ze specjalnym kręgiem ochronnym w praktyce Jamantaki
Nauki z cyklu Jamantaki - wyłącznie dla osób, które przyjęły abhiszekę.
9 sierpnia, sobota, godz. 17:00
1. Błogosławieństwo i wieszanie flag modlitewnych
2. Abhiszeka Białego Mahakali
2. Rytuał Jan-Gug w oparciu o praktykę Białego Mahakali
Biały Mahakala - Jest to kontrolujący dakinie aspekt Sześcioramiennego Mahakali, skoncentrowany na realizowaniu łagodnych aktywności. Jego praktyka szczególnie przynosi dobrobyt, daje doskonałe warunki do medytacji oraz ochrania przed lękami stanu bardo. Jan-gug to specjalny rytuał przyciągania pomyślności związany z tą formą.
10 sierpnia, niedziela godz. 11:00
Pełnia, Dzień Nagów
1. Ofiarowanie stu torm - Torma Gyatsa
2. Lu-tor - ofiarowanie tormy dla Nagów
3. Przerwa - ok. 2 godz.
4. Tro-cu Sung Kor Dzordże Kotrab.. - Rytuał Wadżra zbroi związany z kręgiem ochronnym Dziesięciu Gniewnych oraz mandala Dogpa Tormy obracająca w proch zastępy demonów.
Torma Gyatsa - Ofiarowanie 100 torm, to praktyka, podczas której składamy ofiary wszystkim klasom istot, gromadząc zasługę i spłacając długi karmiczne - nasze i naszych przodków.
Lu-tor - ofiarowanie tormy dla Waruny - króla nagów (wężowych bóstw) i jego orszaków. Dzięki ofiarowaniu różnych leczniczych substancji uśmierzamy cierpienia wszystkich istot dotkniętych przez przeszkody i choroby wywoływane przez klasę nagów.
UWAGA! Rytuały Torma Gyatsa i Lu-tor należą do krija tantry i wymagają zewnętrznej czystości. Osoby uczestniczące w rytuałach najlepiej jeśli będą „na czczo”.
Tro-cu Sung Kor Dzordże Kotrab. - Praktyki związane z kręgiem ochronnym Dziesięciu Gniewnych. Kontynuacja nauk z 8 sierpnia. Praktykę wykona dla nas Rinpocze, dlatego do uczestnictwa nie jest konieczne przyjęcie buddyjskiego schronienia ani abhiszeki Jamantaki.
INFORMACJE:
Fundacja Mani
Karolina, biuro@fundacjamani.pl
Świątynia Engakuin (Misja Buddyjska)
Sylwia, sylwialietz@gmail.com
Gompa Taszi Czie Ling
Włodek, vpp@o2.pl